دگرگونی روش های بازاریابی با کمک اینترنت

با توجه به تحولات به وجود آمده در فناوری های ارتباطاتی و نفوذ گسترده‌ی آن در زندگی روزمره مردمان در سرتاسر جهان، تجارت صنعت و خدمات نیز دستخوش تحولاتی عظیم شده و روش‌های بازاریابی و جذب مخاطب، از اساس دگرگون شده است. دسترسی همگانی به شبکه اینترنت این امکان را برای بازاریابان فراهم کرده است تا در کوتاه‌ترین زمان، مهمان مشتریان شده و خود را به عرصه ظهور بگذارند.

اهمیت و تاثیر طراحی سایت برای شرکت‌ها در بندرعباس

شرکت‌ها در گذشته نه چندان دور، راه های ارتباطی مشخص و محدودی با مخاطبان داشتند و به عبارتی بازار هدف آن‌ها معمولاً محدود و متمرکز به مشتریان خاص بود. تکنیک‌های رایج بازاریابی برون گرا به این دست واحدها عرصه عمل گسترده تری می داد اما بازخورد آن در مقایسه با هزینه‌ها و زمان تخصیص داده شده بهینه نبود؛ اما امروزه به پشتوانه امکاناتی نظیر قابلیت ایجاد سایت شرکتی در بندرعباس، شرکت‌ها عرصه عمل گسترده تری در بازار به‌دست آورده اند و به پتانسیلی دست یافته اند که به ارتقای بهره وری شان کمک شایانی کرده است؛ از جمله:

• معرفی شرکت و محصولات و فرایندهای تخصصی
• دست یابی به بازار گسترده‌تر مخاطبان و مشتریان از طریق موتور جستجوگری نظیر گوگل
• تولیدکننده می تواند ویترینی دم دستی از محصولات و خدمات خود به بازار ارائه دهد.
• می توان بهترین توصیفات و جلوه‌های محصول را به مشتریان عرضه داشت تا پی به قابلیت هایشان ببرند.
• مجاری برقراری تماس تسهیل می‌شود و مشتریان رغبت بیشتری برای تماس می یابند.
• با استفاده از قابلیت‌های موتور جستجو نظیر گوگل مپ، مشتریان به راحتی مقیاس جغرافیایی و چگونگی دسترسی به شرکت را به بهترین شکل درمی‌یابند.
• ایجاد وب سایت به موفقیت شما در درازمدت کمک می کند.
• دسترسی 24 ساعته و تمام وقت به اطلاعات شرکت برای مخاطبان مقدور می‌گردد.
• فرایندهای خرید، فروش، استعلام قیمت، تأمین و تحویل، خدمات پس از فروش و گارانتی از طریق وبسایت بسیار تسهیل می‌شوند و مشتری بدون نیاز به هر گونه مستندسازی و مراجعه فیزیکی به تمامی این امکانات دسترسی خواهد داشت.
• فضایی مساعد برای یافتن بهترین تأمین کنندگان مواد اولیه و خدمات برای شرکت فراهم می‌شود.
• امکان جذب و استخدام نیروی کار متبحر و کارآزموده فراهم می‌شود.
• ایجاد مزیت رقابتی در برابر شرکت‌های تولید کننده رقیب.

البته باید بدانیم این مزایا تنها در صورت اتخاذ استراتژی‌های مناسب طراحی وبسایت شرکتی در بندرعباس و پیاده‌سازی مثمر ثمر آن‌ها مقدور خواهد بود. از این رو ترسیم مسیر طراحی، درج محتوا، بهینه سازی و امکانات آن اهمیتی وافر دارد.

محتویات و صفحات یک وب سایت شرکتی خوب

یک سایت شرکتی خوب دست کم باید دارای صفحات زیر باشد:
• صفحه اصلی متشکل از عکس‌های برتر و معرفی نامه خلاصه شرکت و بهینه شده.
• داشتن صفحه یا صفحات معرفی محصولات یا خدمات شرکت به تفکیک و به صورت مختصر.
• صفحه یا صفحاتی با عناوینی چون «درباره ما» شامل تاریخچه، پیام‌ها، دستاوردها، گواهینامه‌ها، الزامات و مقررات.
• صفحه «تماس با ما» شامل آدرس، ایمیل، شماره تماس، فکس، آدرس شبکه‌های اجتماعی، آدرس و شماره تماس دفاتر نمایندگی، توزیع و فروش.
• صفحه «حرفه ها» یا «مشاغل» جهت جذب و بایگانی سوابق داوطلبان جویای کار.

بدیهی است موارد ذکر شده جنبه عمومی دارند و هر وب سایت شرکتی در بندرعباس با توجه ماهیت فعالیت‌های آن شرکت و دامنه و سلیقه مشتریان، می تواند منوها و صفحات بیشتری نیز داشته باشد.

مراحل طراحی سایت شرکتی در بندرعباس
برای اینکه وب سایت یک واحد شرکتی، پتانسیل تبدیل شدن به یک پایگاه قوی برای جذب مشتری را داشته باشد، توجه به امکانات و گزینه هایی در آن ضروری است که در ادامه ضمن تشریح سیر مراحل ساخت سایت شرکتی در بندرعباس، به آن‌ها اشاره خواهد شد.

ما علاوه بر رعایت نکات ذیل، با توجه به شخصیت، سلیقه و علایق شرکت مورد نظر و مشتریان آن، اقدام به طراحی سایت شرکت در بندرعباس نموده و با بهره از نیروهای متخصص، خدمات زیر را به مشتریان ارائه می‌دهیم:

• معیارها و سنجه‌های شما نظیر عنوان محصولات یا خدمات را در امکانات آنالیزی موتور جستجو تجزیه و تحلیل می کنیم تا مختصاتی کلی از آن چه باید انجام دهید، ترسیم نماییم.
• فضای هاست پرسرعت و قدرت و یک دامنه مناسب برای سایت شما فراهم می‌کنیم.
• طراحی قالب را متناسب با الگوریتم‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر نظیر گوگل انجام می‌دهیم.
• اهداف شما از بازاریابی را بازتعریف می‌کنیم.
• رقبای صنعتی یا خدماتی شما را آنالیز و با شرایط شما مقایسه می‌نماییم.
• عبارات کلیدی یا کلیدواژه‌های منحصر به فرد شما را شناسایی می‌کنیم.
• شخصیت و سلایق مشتریان را تصور و خلق می‌کنیم.
• شما را به استراتژی‌های بهینه سازی سایت مجهز می‌کنیم.
• امکانات ویژه نظیر فایل‌های بروشور، فرم‌های مخصوص مشتری، خدمات پس از فروش، گارانتی، استخدام و… را جهت درج در سایت، طراحی می‌کنیم.
• و…

یک سایت شرکتی خوب باید ظرفیت بهینه‌سازی، ارتقا و رقابت‌پذیری در موتورهای جستجو از جمله گوگل را داشته باشد، به بازار هدف مشتری خود نزدیک شود و دامنه گسترده‌تری از کاربران و مخاطبان را جذب خود کند. این مهم به‌جز از طریق رعایت سیر ترتیبی بالا و یکپارچگی در استراتژی‌های اتخاذی محقق نخواهد شد.